Kita pagalbinės vairavimo sistemos pusė

      Ar tikrai viskas kas nauja yra būtina ir reikalinga? Kiekvienais metais automobilių gamintojai pristato įvairiausias naujoves, nors, realiai, yra tik naujas dizainas ir neesminiai pokyčiai, be kurių pilnai galima gyventi ir vargo nematyti. Esminių naujovių, kurios padarytų perversmą, nėra. Pavyzdžiui, elektromobiliai, kaip ir vidaus degimo varikliai, buvo sukurti prieš daugiau nei 100 metų. Tad, kalbant apie tai, naujovių nėra, nors visa tai bandoma garsiai ir išpūstai pristatyti.

      Visgi, mano nuomone, yra viena technologijų sritis, kurios anksčiau nebuvo, tai kompiuteriniai padėjėjai varuotojui, t.y. autopilotai ir kiti panašūs dalykai, kurie galvoja už vairuotoją.

      Kituose straipsniuose jau išsiaiškinome, kad nauji automobiliai tampa vis mažiau patvarūs ir greitai baigia savo gyvavimo laiką. Automobilio gyvenimas paskaičiuotas 3-5 metams. Bet reikia suvokti, kad neįmanoma taip apskaičiuoti, kad praėjus tam tikram laikui, per vieną dieną automobilis sugrius. Ne. Tai vyksta palaipsniui. Sugenda vienos detalės, garantinis aptarnavimas jas pakeičia, tuomet genda kitos detalės ir t.t... ir niekada nežinia, kada gali sugesti kompiuteris, kuriam vairuotojas patiki savo ir savo šeimos gyvybes.

Garantija galioja ir kompiuterinei įrangai

      Šiais, skaitmeninių technologijų laikais, sąmonė ir požiūris į gyvenimą labai keičiasi, taip pat kinta ir vertybės. Skaitmeninis protas galvoja, kad „nieko čia baisaus, juk yra garantinis laikotarpis. Jeigu kažkokia saugos sistema atsijungs, garantinis aptarnavimas nemokamai pakeis“. Bet žmonės pradeda prarasti budrumą ir pamiršta, kad – žmogaus gyvybei garantija negalioja. Taip, avarijos atveju, jeigu nustatyta automobilio kaltė, jis bus nemokamai suremontuotas, arba pakeistas į naują. Bet jeigu tos avarijos metu žuvo artimas žmogus, ar jums pakaks, kad jūs esate teisus, o gamintojas kaltas?

      Pavojingiausia šioje situacijoje yra tai, jog vairuotojas, naudodamasis automobilyje esančiomis pagalbinėmis vairavimo sistemomis, pats nepajaučia, kaip atsakomybę už vairavimą ir nenumatytas avarines situacijas atiduoda automobiliui. Pavojinga yra tai, kad atrofuojasi vairuotojo įgūdžiai, ir niekada nežinia, ar automobilio pagalbinė funkcija vis dar veikia?

      P.S. šio straipsnio tikslas nėra peikti automobilių pasaulio naujoves, bet pasiūlyti susimąstyti, nes apie neigiamus technologijų aspektus ne visi vairuotojai pagalvoja, o gerąsias puses reklamuoja patys gamintojai.