Automobilis tapo paslauga, ne nuosavybe

Laikai keičiasi, atėjo technologijų amžius: skaitmeninių, socialinių, kontroliavimo.

Laikmetis, kuomet vyko sparčiausias progresas – tai 1980–ųjų epocha. Tuo metu kompiuterizacija tik prasidėjo, ir tai buvo laikai, kuomet inžinieriai automobilius gamindavo ilgaamžiškus, t.y. automobilių gamintojai varžėsi dėl mašinų ilgaamžiškumo, patogumo, bei naujovių įdiegimo. Tuo metu automobiliu nuvažiuoti milijoną kilometrų buvo normalu, kai šiais laikais 150 tūkstančių kilometrų jau yra laikoma geras pasiekimas.

Nuosavybė reiškia nuoma?

Ką tai reiškia? Tai reiškia, kad automobilį turite tol, kol mokate „nuomos“ (išperkamoji nuoma, lizingas) mokestį kiekvieną mėnesį. Paslaugos kokybė, teikiamos galimybės ir emocijos priklauso nuo jūsų finansinių galimybių. T. y. jeigu galite į mėnesį skirti 300 eurų, turėsite kuklų, nedidelį automobilį, pvz. Volkswagen Golf. Jeigu norite prabangos, emocijų, sėkmingo žmogaus įvaizdžio, tuomet teks kas mėnesį išsiskirti 700 eurų tokiam automobiliui kaip pvz. Mercedes-Bens E klasė.

Bet įdomiausia tai, kad tiek pigus, tiek brangus automobilis, pagamintas tarnauti tik lizingo ar išperkamuosios nuomos laikotarpiu, t.y. 3-5 metus. Artėjant šio termino pabaigai, tikėtina, automobilis pradės "byrėti" ir „rodyti“ kaprizus. Savininkas supras, kad pasibaigus garantiniam laikotarpiui, neužteks tos sumos, kurią mokėjo kas mėnesį, o ir važiuoti tokiu automobiliu bus nemalonu, nes salono kokybė apskaičiuota taip pat tik šiam laikotarpiui, po kurio automobilio interjero detalės jau pradėjusios trintis, girgždėti ir t.t.

Norint, kad važiavimo malonumas išliktų toks pats, koks buvo tik ką įsigijus automobilį, savininkas turėtų suprasti - atėjo laikas pirkti naują. Nebėra tų laikų, kai už automobilį išsimokate išperkamąją nuomą ar lizingą ir automobilis tampa jūsų nuosavybe dar daug metų.

Automobilio ilgaamžiškumas priklauso nuo eksploatacijos

Ar tikrai? Be abejo, jeigu automobilis prižiūrimas, jis ilgiau tarnaus, bet, kalba eina apie objektyvius dalykus. Pvz. Kai 90-ųjų Mercedeso varikliui, kapitalinio remonto reikėjo po 500 000 kilometrų, ir 2010 Mersedesas pravažiavęs 100 000 km, jau "godžiai valgo" tepalus, kompiuteris nuolat rodo klaidas ir t.t.. ir pakeitus viena detalė, toj reikalauja keisti kitą... Arba pvz. 2000 BMW salono kokybę palyginkite su 2010 metų BMW. Dvigubai sesenis automobilio salonas atrodys šviežiau ir kokybiškiau nei naujesnio.

Taigi, kyla klausimas, ar taip reklamuojamos technologijos duoda naudą vartotojams? Ar tiems 5% vartotojų kurie gali sau leisti nuolatos atsinaujinti daiktus? Ar korporacijoms, kurioms leidžia nuolatos palaikyti pardavimus ir vartojimo lygį?

© Autoportalas.lt